Så mycket erfarenheter av speciella kunder från mina 2,5 år på ett telefonsupportjobb. Minnesvärd kund nedan:
Kvinna i uppskattad ålder 30-40 med väldigt stark Lidingöööö-dialekt ringer in. Hon förklarar hur hon har kopplat in sina högtalare i datorn och klagar på att de inte fungerar. Det visar sig att hon kopplat hanen i fel hona, så jag försöker förklara för henne att hon måste flytta över den till rätt hona.
”Okej, gör du det åt mig?”
”Um. Jag sitter och hjälper dig via telefon, det är inte fysiskt möjligt för mig att flytta dina kontakter. Du måste göra det själv”
Hon, förvånad: ”Jaha, okej”
Senare i samtalet:
Hon: ”Internet fungerar inte för mig. Är det något FEL på internet!?”
Jag, uppgiven: ”Nej, det är nog bara något fel på din dators kontakt med internet”.
Vi bestämde oss för att stänga av hennes router en stund för att nollställa den. Jag förklarar hur man stänger av routern, kunden stänger glatt av den och samtalet bröts. …IP-telefoni.
Sådant kommer jag inte att sakna ^^
Haha, I feel your pain! :D
Hehe jag förstår att du har satt ”lol” som kategori :P