Sötsliskigt pulver = mer pengar på fickan

Det var mulet ute när jag gick på lunchrast förut. Längre bort mot Mobilia låg himlen svart. På väg tillbaka till kontoret började det regna lite lätt. Nu SPÖ-djävla-REGNAR det och jag surar för jag tänkte ju ta en långpromenad idag efter jobb. Tänker att jag går hem och fixar käk och sedan tar jag min promenad oavsett väder. Vad har man en varm dusch till om inte för att tina efter en sur promenad i regnet? …plus att det kan ju liksom, ni vet, gå över.

Dagens lunch blev tunnbröd med tonfiskröra. Caféköpt. Imorgon tänkte jag dock ha med lunchlåda hemifrån. Onödigt att bränna ALLA pengar första dagen efter lön, liksom ;)

Jag köpte dock lite saker. Ehm.

Skullbell_xlg

Den minsta av dessa, 8 kilos-kettlebellen! Då kan jag köra squats och annat nice hemma! Jag vågar nog dock inte ge mig på kettlebell swings inomhus; jag har aldrig tappat min kettlebell när jag svingar men jag kan ge mig fan på att jag kommer att hiva den rakt genom fönstret/tv:n/spegeln ifall jag kör detta hemma. Däremot kan man ju ta med den ner på gräsmattan och träna där, så! :)

Sedan köpte jag proteinpulver. Jag käkar ju bars efter min träning just nu, men bars kostar 15-20:-/styck och kör jag shakes istället så kostade det 150:- för 30 portioner. Liiiiite billigare, om man säger så? Om vi går på det låga priset är det 30 portioner shakes för priset av 10 bars. Hepp! :D

Massa spännande smaker att välja mellan:

Screen Shot 2016-04-26 at 08.23.00

Jag köpte efter en del velande den som heter Pear Vanilla Split. Folk rekommenderade den åt höger och vänster i kommentarerna, så det får bli en bra start. Är den god (HAHA! eller hur!) så kan jag testa en annan smak nästa gång. Jag har dock erfarenheten av att protein shakes är sjuuuukt sötkvalmiga och något man försöker svälja så djävla fort man kan och sedan häva ner med vatten för att få bort den sötsliskiga smaken ur munnen, såatteh. ÄNDÅ BILLIGARE.

Imorgon är det i alla fall benpass igen. Jag vet inte om det blir något springa denna vecka. Kanske på söndag efter att mamma åkt hem? Jag hade ju en tanke/önskan/plan att gymma på morgnarna och springa på kvällarna, men so far – no good. Jag fortsätter att nära den planen, så får vi se när jag gör slag i saken. Kanske nästa vecka? Då är det varmare ute och mina ben borde ha hunnit vänja sig lite mer med mina benpass = mindre stel och mer nice att springa.

Här får ni en gammal selfie i repris så fick ni något kul utöver träningsplaner i detta inlägg:

tumblr_ney0lwienT1swv52fo1_1280

Svengelska

tumblr_o682x6flrC1swv52fo1_1280

Jag fattar ju att min blogg är sjukt ointressant för er som inte tycker att det är kul att läsa om vad jag gjort på gymmet varje dag, haha. Det händer inte jättemycket annat i mitt liv just nu, och det är okej. För mig, dvs. Jag trivs bra i min rutin och min nya dygnsrytm – det är skönt att gå till sängs vid nio, släcka halv tio och sedan gå upp vid fem för att träna. Dagarna känns inte kortare. De känns lagom :) Jag har ändå flera timmar varje eftermiddag  mellan arbetets avslut och sängkrälardags, så jag kan liksom se på film, pilla på min dator, spela TV-spel, ta en promenad, gå till sängs tidigare och läsa ännu mer.

Idag tränade jag axlar, armar och rygg. Det kändes bra! Jag körde på lite hårdare än jag brukar och visserligen klarade jag inte allt jag ville 100% perfekt men jag klarade det good enough och det är ändå fint som fan det med :D Efter tips från Victor lyssnar jag nu på Styrkelabbets podcast och även fast jag inte riktigt hänger med på allt de pratar om (idag snackade de om teknik vid bänkpress; jag har aldrig bänkpressat och hänger inte alls med) så är de sjukt sympatiska att lyssna på och jag plockar ändå upp en del information när jag lyssnar. Bland annat rekommenderar de starkt att man skall göra övningar som tränar hela kroppen istället för att fokusera på en enda kroppsdel; Lateral side raise är t.ex. bättre än bicep curls eftersom förstnämnda tränar både biceps OCH rygg/axlar, medan bicep curls endast targetar biceps. Makes sense! …det hindrar inte mig från att köra lite curls i mina set ändå! För jag är fem år gammal och KAN SJÄLV! Eller ja, det kommer att bytas ut. Just nu jobbar jag ju dock från en lite sämre utgångspunkt än vad många andra har pga alla dessa år med en enormt destruktiv relation till mat osv.

Lyckades ju ha sönder sladden till mina hörlurar när jag gick in på gymmet imorse ;( Nu har jag visserligen inte hörlurar på mig medan jag gymmar (längre), men jag blev ändå putt. Lyckligtvis har jag ju en extra sladd liggande på kontoret, så med ett par sjukt obekväma skitlurar på väg till jobb så har jag lyckats ha något att lyssna via ändå. MEN VAFAN. Lurdjävlar. Dörrdjävel. Carinadjävel :<

OKEJ MEN NU TILL NÅGOT ANNAT! Min mamma kommer och hälsar på i helgen! Den meningen var inte det minsta träningsrelaterad :D
Hon kommer på fredag kväll vid 20-21 och då skall vi hänga på min balkong (lär frysa ihjäl????) och äta pastasallad och dricka öl och snacka skit. På lördagen skall vi Göra Malmö, vilket förmodligen innebär ”spendera fem timmar på Emporia” och ”dricka öl och käka middag på stan” och sedan kanske se på film eller något. Det blir bra! Jag hoppas på bra väder :D

OKEJ ni får ha en bra dag! Jag siktar på långpromenad idag! Igår gick jag 20k steg och det var ju amazeballs, och hittills har benen överlevt gårdagens pass ganska bra så peppar peppar! :D

WordPress theme: Kippis 1.15